Általános szerződési feltételek
Menta Apartman
1135 Budapest, Jász utca 44.
1. A SZOLGÁLTATÓ ADATAI
Korondi Brúnó – a Menta Apartman üzemeltetőjeSzékhelye: 1135 Budapest, Jász utca 44.
A magánszálláshely címe: 1135 Budapest, Jász utca 44.
Adószám: 48315955-1-41
Üzemeltetési engedély száma: 1/2022.
NTAK regisztrációs szám: MA23080337
2. ÁLTALÁNOS SZABÁLYOK
2.1. Jelen „Általános Szerződési Feltételek” (továbbiakban: „ÁSZF”) szabályozzák a Szolgáltató 1. pont magánszálláshelyének igénybevételét és annak feltételeit.2.2. Jelen ÁSZF nem zárja ki speciális, vagy egyedi megállapodások megkötését utazási irodákkal, utazásközvetítőkkel, utazásszervezőkkel, vagy más olyan személyekkel, akik a szolgáltató szolgáltatásai értékesítése érdekében a szolgáltatóval hosszabb távon együttműködnek.
3. SZERZŐDŐ FÉL
3.1. A szerződő fél a szolgáltató szolgáltatásait megrendelő, igénybe vevő természetes személy, jogi személy, vagy jogi személyiség nélküli gazdasági társaság. Szerződő fél az a természetes személy is, aki a szolgáltató szolgáltatását ténylegesen igénybe veszi. A szolgáltatást megrendelő és/vagy igénybe vevő a továbbiakban együttesen: „vendég”.3.2. A szolgáltató és a vendég a - feltételek teljesülése esetén - a szolgáltatási megállapodás szerződő feleivé válnak - a továbbiakban együttesen: „szerződő felek”.
4. A SZERZŐDÉS LÉTREJÖTTE, A FOGLALÁS MÓDJA, MÓDOSÍTÁSA, ÉRTESÍTÉSI KÖTELEZETTSÉG
4.1. A Szolgáltató foglalást kizárólag e-mailben vagy postai levél formájában (írásban) fogad el. Telefonon keresztül kizárólag tájékoztatást tudunk adni! A foglalás legkésőbb 14 nappal az érkezés előtt végezhető el. A foglalásnál meg kell adnia a foglaló nevét, adószámát, e-mail címét, telefonszámát, a vendégek számát, az érkezés és távozás napját, az érkezés körülbelüli idejét.4.2. A Vendég foglalására a Szolgáltató írásban ajánlatot küld. A szerződés a Szolgáltató által írásban megküldött ajánlat elfogadásával és annak megerősítésével jön létre, és így írásban megkötött szerződésnek minősül, egyidejűleg a Szolgáltató jelen Általános Szerződési Feltételeinek (ÁSZF) és az ÁSZF mellékletét képező Házirend és Adatkezelési tájékoztató elfogadását is jelenti.
4.3 Szóban leadott foglalás, megállapodás, módosítás, vagy annak a Szolgáltató általi szóbeli visszaigazolása nem szerződés értékű.
4.4 A Szolgáltató fenntartja a jogot, hogy a szállásfoglalás visszaigazolásában meghatározott összegű előleg fizetését kösse ki, ebben az esetben a szolgáltatási szerződés az előlegnek a Szolgáltató bankszámláján történő jóváírás napján jön létre. Amennyiben az előleg a visszaigazolásban kitűzött határnapig nem érkezik be, akkor a Szolgáltató ajánlati kötöttsége és szolgáltatási kötelezettsége megszűnik. Amennyiben Szolgáltató előleg fizetését nem köti ki, amennyiben az ajánlat elküldésétől számított 48 órán belül írásban a 4.2. pont szerinti megrendelés a vendég részéről nem érkezik meg, úgy a szolgáltató az ajánlati kötöttsége alól mentesül, a szolgáltató ajánlati kötöttsége megszűnik.
4.5. A szállás-szolgáltatás igénybevételéről szóló Szerződés meghatározott időtartamra szól.
4.5.1. Abban az esetben, ha a vendég a határozott időtartam lejártát megelőzően úgy dönt, hogy a szolgáltatást a határozott időtartam elteltéig nem kívánja igénybe venni, akkor is köteles a szolgáltatás teljes ellenértékét a szolgáltató részére megfizetni, a szolgáltató pedig jogosult a megrendelt szolgáltatás teljes ellenértékének követelésére. A vendég által a határozott időtartam lejárta előtt elhagyott magánszálláshelyet a szolgáltató jogosult újra értékesíteni.
4.5.2. A szállás-szolgáltatás igénybevételének Vendég által kezdeményezett meghosszabbításához a Szolgáltató előzetes hozzájárulása szükséges. Ebben az esetben a Szolgáltató kikötheti a már teljesített szolgáltatás díjának megtérítését.
4.6 A Szerződés módosításához és/vagy kiegészítéséhez a Felek által aláírt írásbeli megállapodás szükséges.
5. LEMONDÁSI FELTÉTELEK
5.1. A megrendelt szállás kötbér fizetése nélkül az érkezés napját megelőző 14. napon túl mondható le vagy módosítható, ebben az esetben a foglalásban kikötött és megfizetett előleg teljes összege visszafizetésre kerül. Lemondást és módosítást kizárólag írásos formában tudunk elfogadni.
5.2 Az érkezést megelőző 14. napon belüli, de 3. napon túli lemondás esetén a fizetendő kötbér a teljes foglalási érték 90%-a, az érkezést megelőző 3 napon belüli lemondás esetén a kötbér a teljes foglalási érték, a lemondás elmaradása, illetve meg nem jelenés esetén a kötbér a teljes foglalási érték.
5.3 Lemondás vagy a lemondás elmaradása esetén a kötbér fizetésétől függetlenül a szállásadó elszállásolási kötelezettsége megszűnik és jogosult az igénybe nem vett magánszálláshelyet más vendég részére kiadni.
6. ÁRAK
6.1. Az árak közlésekor a Szolgáltató megjelöli az árak adótartalmának (ÁFA, IFA) ajánlattételkor érvényes, törvény által szabályozott mértékét. A Szolgáltató a hatályos adó-törvény (ÁFA, IFA) módosulása miatti többlet terheket, előzetes értesítés mellett áthárítja a Szerződő félre.7. FIZETÉS MÓDJA
7.1. A szolgáltató a megrendelt szolgáltatások teljes összegét, a tartózkodás egészére számítva feltünteti az általa a vendég számára küldött írásos ajánlaton, melyet a Vendég az ajánlat 4.2. szerint elfogad.
7.2. A vendég a tartózkodás időtartamára számított összeget az érkezést megelőző 15. napig banki átutalással küldi meg a szolgáltató részére. A Szolgáltató egyedi megállapodás keretében adhat lehetőséget utólagos fizetésre is. Utólagos fizetés esetén a számla késedelmes kiegyenlítése esetén a Szolgáltatót késedelmi kamat illeti meg, melynek mértéke a jegybanki alapkamat kétszerese.
8. GARANCIA
8.1. A Szolgáltató a szolgáltatás Szerződés szerinti igénybevételének, és az ellenérték kiegyenlítésének garantálására kérheti előleg megfizetését a részvételi díj egy részére vagy annak teljes összegére.9. A SZOLGÁLTATÁS IGÉNYBEVÉTELÉNEK MÓDJA ÉS FELTÉTELEI
9.1 A Vendég a magánszálláshelyet az érkezés napján 14:00 órától foglalhatja el (Check in), és az utolsó tartózkodási napon délelőtt 10:00 óráig köteles elhagyni (Check out).9.2. A szálláson 18 év alatti személyek nagykorú felügyelete nélkül nem tartózkodhatnak.
10. HÁZIÁLLATOK, DOHÁNYZÁS
10.1. A Szolgáltató magánszálláshelyére háziállat nem vihető be.10.2. A Szolgáltató magánszálláshelyének teljes épülete nem dohányzó. Dohányozni az erkélyen lehet.
10.3 Amennyiben a Vendég a dohányzási tilalmat megszegi és ennek következtében az épület berendezéseiben kár keletkezik az okozott kárt és költséget a Vendég távozás előtt megfizetni köteles. A magánszálláshely épületében történő dohányzás esetén távozáskor egyszeri 30.000,- Ft extra takarítási díjat számolunk fel.
11. A SZERZŐDÉS TELJESÍTÉSÉNEK VISSZAUTASÍTÁSA, A SZOLGÁLTATÁSI KÖTELEZETTSÉG MEGSZŰNÉSE
11.1. A Szolgáltató jogosult a szolgáltatásaira szóló Szerződést azonnali hatállyal felmondani, így a szolgáltatások nyújtását megtagadni, ha:a) a Vendég nem rendeltetésszerűen használja a rendelkezésre bocsátott létesítményt illetve eszközöket,
b) a Vendég a szállás biztonságával, rendjével és a Házirenddel ellentétes magatartást tanúsít, a szomszédos ingatlanok tulajdonosaival kifogásolható módon, durván viselkedik, erős alkohol, vagy drogok befolyása alatt áll, fenyegető, sértő vagy más elfogadhatatlan viselkedést tanúsít, és ezt a magatartást a felszólítás ellenére sem hagyja abba,
c) a Vendég fertőző betegségben szenved. Inkontinens, valamint önmagát ellátni nem képes vendég szintén nem veheti igénybe a magánszálláshely szolgáltatásait.
d) a Szerződő fél nem teljesíti a Szerződésben meghatározott előleg-fizetési kötelezettségét a meghatározott időpontig
11.2. Amennyiben a felek közötti Szerződés „vis major” okokból nem teljesül, a szerződés megszűnik.
11.3. A vendég a magánszálláshely összes szolgáltatását, a teljes tartózkodási idő alatt saját felelősségére veszi igénybe.
12. ELHELYEZÉSI GARANCIA
12.1. Amennyiben a Szolgáltató magánszálláshely a Szerződésben szereplő szolgáltatásokat saját hibájából (pl.: ideiglenes üzemeltetési problémák stb.) nem tudja biztosítani, a Szolgáltató nem köteles a Vendég elhelyezéséről gondoskodni.12.2. A Szolgáltató a foglalási díjat maradéktalanul visszatéríti, illetve ha a Vendég a számára felajánlott helyettesítő időpontot elfogadta, utólagos kártérítési igénnyel a Vedndég nem élhet.
13. A SZERZŐDŐ FÉL JOGAI
13.1. A Szerződés értelmében a Vendég jogosult a magánszálláshely rendeltetésszerű használatára.13.2. A Vendég a Szolgáltató által nyújtott szolgáltatások teljesítésével kapcsolatban panasszal élhet a szálláshelyen való tartózkodás időtartama alatt. A Szolgáltató ezen időszakban hozzá írásban igazoltan eljuttatott (vagy általa jegyzőkönyvbe felvett) panasz kezelésére vállal kötelezettséget.
13.3 A Vendég panasztételi joga a szálláshelyről történt távozását követően megszűnik.
14. A SZERZŐDŐ FÉL KÖTELEZETTSÉGEI
14.1. Szerződő fél köteles a Szerződésben megrendelt szolgáltatások ellenértékét a Szerződésben meghatározott időpontig és módon kiegyenlíteni.14.2. A Vendég gondoskodik arról, hogy a felelőssége alá tartozó 18 év alatti gyermek csak felnőtt felügyelete mellett tartózkodjon a magánszálláshelyen.
15. A SZERZŐDŐ FÉL KÁRTÉRÍTÉSI FELELŐSSÉGE
A Vendég mindazon károkért és hátrányokért felelős, melyeket a Szolgáltató vagy harmadik személy a Vendég, vagy kísérője, vagy az ő felelőssége alá tartozó más személyek hibájából elszenved. E felelősség akkor is fennáll, amennyiben a károsultnak jogában áll kárának megtérítését közvetlenül a Szolgáltatótól igényelni.16. A SZOLGÁLTATÓ JOGAI
Amennyiben a Vendég az igénybe vett, vagy a Szerződésben megrendelt, de igénybe nem vett kötbérköteles szolgáltatások díjának megfizetésére vonatkozó kötelezettségének nem tesz eleget, a Szolgáltatót követelései biztosítására zálogjog illeti meg a vendégnek azon a személyes tulajdontárgyain, amelyeket a szálláshelyre magával vitt.17. SZOLGÁLTATÓ KÖTELEZETTSÉGE
A Szolgáltató köteles;a) a szerződés alapján megrendelt szállás és egyéb szolgáltatást az érvényes előírások, szolgáltatás standardek szerint teljesíteni
b) a vendég írásos panaszát kivizsgálni és a probléma kezeléséhez szükséges lépéseket megtenni, melyet köteles írásban is rögzíteni.
18. A SZOLGÁLTATÓ KÁRTÉRÍTÉSI FELELŐSSÉGE
18.1. A Szolgáltató felelősséget vállal minden olyan, a Vendéget ért kárért, mely a szálláshely épületén belül a Szolgáltató hibájából következett be.18.1.1. A Szolgáltató felelőssége nem terjed ki azokra a káreseményekre, amelyek a Szolgáltató ellenőrzési körén kívül eső elháríthatatlan ok miatt következtek be, vagy azokat a vendég maga okozta.
18.1.2. A Szolgáltató kijelölhet olyan helyeket a szálláshelyen, ahová Vendég nem léphet be. Az ilyen helyeken történt esetleges kárért, sérülésért a Szolgáltató felelősséget nem vállal.
18.1.3. A Vendégnek az őt ért kárt azonnal jelentenie kell a Szolgáltatónak, és minden szükséges adatot a Szolgáltató rendelkezésére kell bocsátania, amely a káreset körülményeinek tisztázásához, esetleg a rendőrségi jegyzőkönyv felvételéhez/rendőrségi eljáráshoz szükséges. A szolgáltató kártérítési felelőssége csak akkor áll fenn, ha azt a kár bekövetkezését követően a szükséges adatokkal azonnal jelenti a szolgáltatónál.
18.2. Értéktárgyakért, értékpapírokért és készpénzért a Szolgáltató csak akkor felelős, ha a dolgot megőrzésre kifejezetten átvette, vagy a kár olyan okból következett be, amelyért az általános szabályok szerint felelősséggel tartozik. Ebben az esetben a bizonyítás a Vendéget terheli.
18.3 A szolgáltató kártérítési felelősségének mértéke a szerződés szerinti napi ár összegének legfeljebb ötszöröse.